تبليغات بنري چيست | چکونه مي توان تبليغات بنري موفق داشت

دسته بندي بنرهاي تبليغاتي

امروز بنر به عنوان يکي از اصلي ترين ابزارهاي تبليغات شناخته شده است . بنر به علت داشتن مزايايي همچون ارزان بودن نسبت به بقيه ابزارهاي تبليغاتي ، چاپ سريع ، دسترسي آسان و تنوع زياد ، کاربردهاي زيادي دارد. از جمله دسته بندي بنرهاي تبليغاتي به شرح ذيل مي باشد:
 

  • طرح هاي فرهنگي
  • مناسبت هاي مذهبي
  • رويدادهاي اجتماعي و سياسي
  • رويدادهاي ملي و بين المللي
  • کاربرد در اتحاديه هاي صنفي
  • کاربرد در کسب و کار

اولين بنر تبليغاتي

اولين بنر تبليغاتي در اکتبر سال 1994 در مجله Wired ايجاد شد و محتواي اين بنر يک جمله ساده "آيا تابحال بر روي اينجا کليک کرده‌ايد؟ " بود. امروزه دنياي تبليغات بنري پيشرفت زيادي داشته است و فقط در وبسايت مورد علاقه شما وجود ندارد، بلکه در شبکه‌هاي اجتماعي مانند فيسبوک، اينستاگرام و بسياري از برنامه‌هاي اسپانسر شده نيز ديده مي‌شود. طبق داده‌هاي آماري معتبر، تبليغات آنلاين با فرمت بنر، ويدئو و تبليغات اسپانسري بزرگترين سهم تبليغات ديجيتال را به خود اختصاص داده اند: 47.9 %، به ارزش 32.17 ميليارد دلار!

تبليغات بنري

بنرهاي تبليغاتي قطعات نسبتا کوچکي از کد HTML هستند اما حضور آنها در وب و اهميت آنها در کسب‌ و کارهاي اينترنتي بسيار قابل توجه و گسترده است. ظرف چند سال اخير، اغلب ما شنيده‌ايم که چقدر مي‌شود از اينترنت کسب درآمد کرد. اين رسانه‌ي جديد آموزشي و تفريحي که اينترنت نام دارد در اقتصاد انقلاب به پا کرده است و براي افراد و کسب‌وکارهاي بسياري موفقيت به ارمغان آورده است. اما اين همه پول را چطور مي‌شود از اينترنت به‌دست آورد؟ راه‌هاي زيادي براي کسب درآمد سايت‌ها از اينترنت وجود دارد که يکي از منابع آن، تبليغات است و يکي از محبوب‌ترين شکل‌هاي تبليغات، تبليغات بنري است.
يک بنر تبليغاتي نوع خاصي از لينک هايپرتکست است. اگر در مورد نحوه‌ي کار کردن صفحات وب اطلاعاتي داشته باشيد حتما مي‌دانيد که يک لينک متني ابتدايي چطور کار مي‌کند. يک بيت از کد HTML، سرور وب را راهنمايي مي‌کند تا وقتي کاربر روي قطعه‌ي معيني از متن کليک مي‌کند صفحه‌‌ي وب خاصي را بالا بياورد. بنرهاي تبليغاتي اساسا همين کار را مي‌کنند، فقط اينکه به جاي متن، لينک در يک جعبه‌ي حاوي گرافيک (که معمولا با عناصر متني همراه است) و گاهي اوقات انيميشن ظاهر مي‌شود.

براي اينکه بنر تبليغاتي با بهره وري بالا داشته باشيد بهتر است به نکات زير توجه کنيد.

1-اگر در وب سايت هاي ديگر بنر تبليغاتي خود را قرار مي دهيد به موضوع آن سايت، نوع مخاطبانش و ارتباط مفهومي آن سايت با وب سايت خودتان توجه داشته باشيد.
براي اينکه متوجه شويد که آيا يک سايت براي تبليغ شما مناسب است يا نه مخاطبان آن سايت را در نظر بگيريد و از خودتان بپرسيد که اين افراد براي چه چيزي وارد اين سايت(سايت مورد نظر شما براي قرار دادن تبليغ) شده اند؟
اگر دليل ورود کاربران به اين سايت مرتبط با زمينه کاري شما باشد تبليغات شما بهره وري بسيار بالايي خواهد داشت.

2-بازديد بالاي يک سايت موفقيت تبليغات شما را گارانتي نمي کند.اگر در پر بازديدترين سايت ها تبليغ کنيد اما افراد علاقه مند به کالاها و خدمات شما در آنجا وجود نداشته باشد، تبليغات شما شکست مي خورد. در سايتي تبليغ کنيد که مخاطبان هدف شما در آنجا باشند تا بهره وري تبليغاتتان بالاتر رود.

ملاک شما براي انتخاب سايت مورد نظر نبايد تعداد بازديدکنندگان باشد،بلکه اين محبوبيت سايت (با توجه به Bounce rate) است که بايد به آن اهميت بدهيد.
حتما سايت هايي را ديده ايد که نا خود آگاه و به صورت اسپم باز مي شود.اين سايت ها بازديد بالايي دارند اما براي تبليغات مناسب نيستند. زيرا بازديد کنندگان به اجبار وارد سايت شده اند و قطعا به محتوا و تبليغاتي که شما در آن سايت ها قرار مي دهيد توجهي نمي کنند.

تفاوت بنر و فلکسي


فلکس يا به عبارت صحيح تر “فلکسي فيس” متريالي است که براي تابلوهاي سردر مغازه ها، فروشگاه ها، تابلوهاي عابر پياده، برخي از بيلبوردها و به طور خلاصه براي تابلوهايي که لامپ مهتابي دارند استفاده مي شود.
فلکسي يا فلکس دو نوع چيني و کُره اي دارد، نوع چيني آن معمولا 18 اُنس و نوع کُره اي آن 20 اُنس مي باشد، متريال فلکسي به جنسي اطلاق مي شود که نور را از خود عبور مي دهد در حالي که بنر اين قابليت را ندارد و معمولا نور از جلو به آن تابانده مي شود.
بنر نيز مثل فلکسي دو نوع چيني و کُره اي دارد و هر دو نوع آن گرامازي بين هشت اُنس تا سيزده اُنس را دارند، تفاوت بنر چيني با بنر کُره اي در کيفيت چاپ و مقاومت بنر است. بنر کُره اي از کيفيت چاپ و مقاومت بالاتري نسبت به بنر چيني برخوردار است. بنرهايي که براي استفاده معمولي مي باشد معمولا ده اُنس چاپ مي شوند ولي اگر از بنر براي تابلوهاي سر در فروشگاه استفاده شود که قرار است نور از جلو داشته باشند، توصيه مي شود از بنر سيزده اُنس استفاده گردد، البته پيشنهاد مي شود در اين مورد با تابلو ساز مشورت شود.

بعضي از تاثيرات تبليغات بنري

افزايش ترافيک مشتري؛ تبليغات بنري، بازديد‌کنندگان را تشويق مي‌کند تا با کليک‌کردن روي وب‌سايت تبليغ‌کننده، به آنجا بروند و هزينه تبليغ به روش‌هاي مختلفي دريافت مي‌شود.
فروش يک محصول خاص؛ تبليغات بنري، کاربر را به خريد محصولاتي خاص تشويق مي‌کند. براي اينکه تبليغات بنري موثر باشد، بايد آن را در وب‌سايتي مرتبط با موضوع تبليغ قرار گيرد. اين‌کار باعث مي‌شود که وب‌سايت بتواند به سوالي که با ديدن تبليغ براي بازديد‌کننده مطرح مي‌شود، پاسخ دهد.
جلب‌توجه مشتري؛ قطعا در مورد اين‌که چطور خلاق باشيد و چگونه از اين خلاقيت در طراحي بنر خود استفاده کنيد تا جمعيت زيادي را به وبلاگ خود جذب کنيد، اطلاعات زيادي داريد؛ اما بايد بازار هدف خود را هم مطالعه کنيد تا بدانيد نيازتان، يک تبليغ متحرک با زمينه شلوغ است يا يک فونت شيک در پس‌زمينه‌اي ساده.
اعلام تخفيف و فروش؛ يکي از شيوه‌هاي افزايش درآمد براي کسب‌و‌کار‌ها، استفاده از مبحث تخفيف است. تصور کنيد جمعه سياه يا Black Friday است و براي فروش بسياري از محصولات خود تخفيف ويژه داريد. يکي از بهترين روش‌ها براي اطلاع‌رساني از اين موضوع، تبليغات بنري با موضوع جمعه سياه است.