تبليغات ويديويي | با ويژگي هاي تبليغات ويديويي آشنا شويد

تبليغات تصويري چيست

در ساده ترين حالت، تبليغات تصويري به استفاده از تبليغات از متن گرفته تا تصوير و صوت بر روي يک وب سايت اشاره دارد. نمايش تبليغات به عنوان راهي براي کسب و کارها محسوب مي شود که از ترافيک وب سايت خود درآمد مالي به دست آورند چرا که تبليغ کنندگان جهت نمايش تبليغات خود در کنار محتواي يک صفحه ي اينترنتي هزينه پرداخت مي کنند.
در حالي ‌که اين مفهوم براي کسب و کارها و تبليغ کنندگان جذاب بود، استراتژي هاي اجرايي آغازين فاقد مقياس پذيري بود. فرايند قرار دادن تبليغات بر روي يک وب سايت مبتني بر يک فرايند فروش مستقيم بين تبليغ کننده و صاحب وب سايت بود که در آن فضاي تبليغات مي توانست براساس معيارهاي مختلفي خريداري گردد. چنين رهيافتي براي مدتي ادامه داشت با اين حال تبادلات بين شرکت ها لزوماً براساس محتوا نبود، به اين معني که تبليغات نمايش داده شده اغلب ربطي به محتواي وب سايت نداشت. اين امر نهايتاً منجر به بي توجهي و عدم اعتماد خوانندگان به تبليغات نمايش داده شده گرديد.
با اين وجود، ابزارهاي به مراتب پيچيده تري از آن زمان تاکنون معرفي شدند که به تبليغ دهندگان اجازه مي داد تبليغات مبتني بر محتوا را که توسط مخاطبان بهتر پذيرفته مي شد، ارايه دهند. به لطف تبادل تبليغات و قراردادهاي لحظه اي، تبليغ دهندگان مي توانند بر روي فضاي تبليغاتي که محتواي مرتبط دارند هزينه نمايند. اين امر براساس معيارهاي هدف گذاري مخاطبان انجام مي گردد. علاوه بر اين تغيير در فرايند، معرفي تکنيک هاي سر راست تر تبليغ مانند تبليغات بومي (Native Advertisement) و هدف گيري مجدد (Retargeting) به باز تعريف روشي که مردم تبليغات آنلاين را مشاهده و با آن تعامل برقرار مي کنند، کمک نموده اند.

تبليغات ويدئويي در اپليکيشن هاي موبايل

طبق بررسي‌هاي انجام شده، 51 درصد از تمام نمايش‌هاي ويديويي در موبايل اتفاق مي‌افتد. همچنين، 53 درصد از کاربران تلفن‌هاي هوشمند تمايل به تماشاي ويديوي محصولات در اپليکيشن‌ها و وب‌سايت‌هاي موبايلي دارند. بنابراين، مي‌توان گفت تاثير ويديو در ميان کاربران موبايل بيشتر از کاربران ساير دستگاه‌ها مي‌باشد. بنايراين، تبليغات ويديويي در اپليکيشن‌هاي موبايل تاثير زيادي بر کاربران دارد و به خوبي مي‌تواند محصول و يا سرويس تبليغ دهندگان را معرفي کند. ويديويي که در زير مشاهده مي‌کنيد، ويديوي تبليغاتي اپليکيشن تلوبيون است که توسط تپسل ساخته شده است و براي معرفي اين اپليکيشن در ساير اپليکيشن‌هاي موبايل نمايش داده شده است.
با فراگير شدن دسترسي همگاني به اينترنت پر سرعت، صنعت ويديو مارکتينگ هم اکنون به يکي از خيره کننده ترين روش هاي تبليغات آنلاين تبديل شده است.
78% مردم دنيا به صورت هفتگي و 55% آنها به صورت روزانه از ويديوهاي آنلاين استفاده مي کنند!

تبليغ ويدين در قالب بنر (In banner video ads)

در اين روش، ويديوي شما در قسمت‌هاي مخصوص تبليغات که در سايت‌هاي مرتبط وجود دارد نمايش داده مي‌شود. اين تبليغات معمولاً در محل‌هاي مشخصي در اواسط صفحه (MPU) قرار مي‌گيرند و يا با کليک بر روي آن‌ها يا به‌صورت خودکار با بارگذاري صفحه شروع مي‌شوند. گاهي هم هنگامي‌که مخاطب با آن درگير شد، به‌صورت پاپ آپ در يک صفحه کوچک مجزا نمايش داده مي‌شوند. اين تبليغات معمولاً در پي ايجاد يک تجربه تعاملي هستند، مثلاً مي‌توانيد به محتوايتان، لينک‌هاي وب يا شبکه‌هاي اجتماعي بيفزاييد.

پيشرفت تبليغات ويديويي به مرور زمان

پس از بهبود نسبي کيفيت و سرعت اينترنت کشور، گسترش سايت هاي ويديو محور و ... دوباره از تبليغات ويديويي صحبت شد و شرکت هاي تبليغاتي به دنبال اجرايي کردن اين ايده در ايران شدند. در اوايل سال 1393 اين شاخه از تبليغات به خوبي در وب سايت هاي فارسي گسترش پيدا کرد و توانست به جامعه اي مستقل براي تبليغات اينترنتي تبديل شود.
در ابتدا تبليغات ويديويي تنها به چند ثانيه ابتدايي فيلم هاي موجود در وب سايت ها کفايت مي کرد و هر کاربر زماني که بر روي يک فيلم کليک مي کرد، در چند ثانيه اول اون فيلم، تبليغي را نگاه مي کرد و بعد از مشاهده آن تبليغ، فيلم مورد نظر اجرا مي شد.
اما به مرور زمان، اين نسل از تبليغات نيز پخته تر شده و ايده هاي جديدي به اين شاخه اضافه شده است. به شکلي که امروزه تبليغات ساده گذشته به تبليغات بسيار پيشرفته در داخل اپليکيشن ها تبديل شده است.

اگر در تبليغات ويديويي موبايلي نشان دهيد که چگونه افراد از اپليکيشن يا بازي شما استفاده مي‌کنند، تعداد نصب و نرخ ماندگاري افزايش مي‌يابد. اين کار به‌سادگي و با نشان دادن انگشتي که در حال حرکت روي صفحه‌نمايش گوشي است، انجام مي‌شود. نشان دادن افرادي که در حال کار با اپليکيشن معرفي‌شده هستند، تا ?? درصد نرخ کليک را افزايش مي‌دهد.
90 درصد کاربران، تبليغات ويديويي موبايلي اختياري را پس از پنج ثانيه مي‌بندند؛ پس معرفي برندتان را در ابتدا و انتهاي ويديو قرار دهيد و جالب‌ترين ويژگي‌هاي اپليکيشن را در پنج ثانيه اول ويديو بگنجانيد.

  • مشتريان شما تبليغات ويديويي را بيشتر تماشا مي‌کنند
  • آمارها نشان ميدهند که مخاطبان هدف شما هم اکنون در حال تماشاي ويديوها هستند پس از شنيدن اين آمار بسيار خوشحال خواهيد شد:
  • %92 از کسب و کارهاي B2B موفق، از تبليغات ويديويي آنلاين استفاده ميکنند.
  • 4 ميليارد ويديو روزانه در يوتيوب به نمايش در مي‌آيد.
  • نزديک به يک سوم خريداران بعد از تماشاي تبليغ ويديويي تصميم خريد خود را قطعي مي‌کنند.

رفتار مشتريان نسبت به تبليغات ويديويي

در ادامه، رفتار مشتريان نسبت به تبليغات ويديويي بررسي شده است. در اين قسمت تعداد افرادي که ويديوهاي تبليغاتي را تماشا مي‌کنند، به اشتراک مي‌گذارند و روند خريد خود را تکميل مي‌کنند برآورد شده است تا ميزان مخاطبان تبليغات ويديويي شفاف سازي شود و کمکي براي کسب و کارها باشد تا تاثير تبليغات ويديويي خود را بر مخاطبان درک کنند.
بازاريابي ويديويي و تاثير آن بر برندها

در قسمت نهايي و سوم تاثير بازاريابي ويديويي و تاثير آن بر برندها بررسي شده است. چه مواردي را بايد رعايت کنيد و از چه مواردي بپرهيزيد تا بازاريابي ويديويي موفقي داشته باشيد.

تبليغات ويديويي راه رسيدن به استراتژي بازاريابي تاثيرگذار است و سبب بيشترين ميزان تعامل مشتري با برند مي‌گردد. همه افراد به قصه گويي علاقه‌مند هستند و برايشان جذابيت دارد، ويديو اين امکان را به شما ميدهد تا در ديد مخاطبان جذاب‌تر باشيد.