تبليغات شبکه هاي اجتماعي | ويژگي هاي تبليغات در شبکه هاي اجتماعي

تبليغات شبکه هاي اجتماعي چه هستند

تبليغات شبکه هاي اجتماعي (Social Ads) نوعي از تبليغ هستند که به وسيله پلتفرم‌هاي شبکه اجتماعي انجام مي‌شود. عموما گفته مي‌شود آنها حاوي يک عنوان و يک توضيح هستند و با نوع خاصي از عناصر چند رسانه‌اي (مانند تصوير، ويدئو، اينفوگرافي و …) همراه هستند. به هر حال توصيه اين است که در بين توضيحات تبليغ يک CTA بگذاريد، تا توجه کاربر را جلب کنيد و از آنها براي برقراري ارتباط با کسب وکار، محصول و يا خدمات دعوت به عمل آوريد.

بسته به پلتفرم شبکه اجتماعي که تبليغات در آن ثبت مي‌شود، يک تبليغ اجتماعي مي‌تواند در قالب‌هاي مختلفي منتشر شود. اگرچه روش‌هاي متفاوتي براي ايجاد يک تبليغ وجود دارد، اما انتظار تفاوت زيادي نسبت به تبليغات گوگل را نداشته باشيد. تفاوت‌هاي اصلي تبليغات در شبکه هاي اجتماعي به خاطر اين واقعيت است که در شبکه هاي اجتماعي عموم مردم آنلاين هستند و شما مي‌توانيد تنها با تعامل با صفحه شرکت خاص در يک شبکه اجتماعي، به قدرت برند خود بيافزاييد.

سه روش موثر براي تبليغات در شبکه هاي اجتماعي

 کاري کنيد که زيبايي برندتان آشکار شود.

اولين اشتباه در معرفي محتواي تجاري اين است که بيشتر برندها خودشان را در قالب محتواي اطلاع رساني يا سرگرمي معرفي مي کنند. کمي عميق تر عمل کنيد و آگهي اي پيدا کنيد که برندتان خودش خودش را معرفي کند. يک راه حل براي اين مسئله اين است که خودتان به طور مستقيم تبليغ نکنيد بلکه اجازه دهيد افراد تأثيرگذار اين کار را انجام دهند. روابطتان را گسترش داده و قوي کنيد آنگاه ميتوانيد براي ارتباط گرفتن و اشتراک گذاشتن بهتر، از آن استفاده کنيد.

کاري کنيد تا مخاطبانتان شاد شوند.

اگر قصد ساخت يک آگهي بيادماندني و کارا براي برند خود داريد از چاشني طنز استفاده کنيد. وقتي مخاطبان شما با ديدن تبليغات شما سرگرم شده و بخندند ارتباط نزديک تر و بهتري از نظر احساسي با شما برقرار ميکنند.

محتوايي را که مخاطبانتان در رابطه با برند شما توليد ميکنند با محتواي بازاريابي خود ادغام کنيد. شما ميتوانيد با روش هاي مختلفي مطالب مربوط به برندتان را از مخاطبان و مشتريانتان دريافت کرده و براي تبليغات خود از آن استفاده کنيد.
مزاياي استفاده از اينستاگرام براي کسب و کار شما عبارتند از:
 

  • بازاريابي بصري
  • سطوح بالايي از تعامل
  • قابليت ديده شدن بسيار بالاي ارسال ها
  • با يک مجموعه مخاطبين هدف گذاري شما ارتباط برقرار کنيد
  • ارتباط احساسي
  • ترافيک زيادي را به سايت خود هدايت کنيد
  • استفاده از آن لذت بخش است

برند سازي در شبکه هاي اجتماعي: برند سازي در شبکه هاي اجتماعي ، شاخه اي از بازاريابي اينترنتي(ديجيتال مارکتينگ) است که در آن افراد، بازاريابان و کسب و کارها، با استفاده از شبکه هاي اجتماعي متعدد سعي دارند به شهرت آفريني، افزايش و همه گير کردن نام تجاري و پيام تجاري شان به هدف افزايش سود و در آمد زايي، دست يابند.
افزايش شهرت در شبکه هاي اجتماعي: هميشه بايد به ياد داشته باشيد که تا جايي حضور نداشته باشيد، کسي شما را نخواهد شناخت و تا سخن نگوييد کسي شما را نخواهد فهميد. بنابراين براي اينکه در جمعيت چند صد ميليوني مخاطبين مجازي، بتوانيد شهرتي پيدا کنيد بايد، بتوانيد در ميان آن ها حضور موثر داشته باشيد.
شبکه هاي اجتماعي و وفاداري به برند: زماني که شما در شبکه هاي اجتماعي شروع به فعاليت مي کنيد و با مخاطبين وارد ارتباط سازنده مي شويد، آن ها به شما بيشتر اعتماد مي کنند. براي اينکه مخاطبين را به خود وفادار کنيد و نسبت به برندتان آنان را متعصب کنيد، بايد در آن ها اعتماد آفريني کنيد.
 

مزاياي استفاده از بازاريابي در شبکه هاي اجتماعي

برندسازي و معرفي بهتر کسب و کار

يکي از مهمترين ترين اهداف شرکت ها در برندسازي، ديده شدن مي باشد. امروزه شاهد آن هستيم که برندها با توجه به پيشرفت شبکه هاي اجتماعي، جديدترين اخبار، محتوا و مطالب مربوط به برند خود را از طريق شبکه هاي اجتماعي به سمع و نظر مخاطبان و کاربران خود مي رسانند. شرکت ها بيش از هر زمان ديگري با استفاده از اين رسانه اجتماعي مي توانند با مخاطبان خود در ارتباط بوده و علاوه بر آن با مخاطبان جديد آشنا شوند و با استفاده از استراتژي آگاهي برند، به توسعه مخاطبان خود بپردازند.
 

تبليغات اينترنتي يک استراتژي بلندمدت است

همان‌طور که گفتيم، استفاده از اينترنت ميان تمام افراد و سازمان‌ها هر روز رو به افزايش است. در اين دوران تعداد کساني که حداقل يک گوشي همراه هوش‌مند يا تبلت يا کامپيوتر نداشته باشند، بسيار کم است. ضريب نفوذ اينترنت در جوامع مختلف نيز به‌صورت تصاعدي در حال افزايش است. از طرف ديگر، تقريبا نيمي از جمعيت جهان را افراد زير 30 سال تشکيل مي‌دهند که از همين حالا رابطه‌ي خوبي با تکنولوژي دارند و اين رابطه در سال‌هاي آينده به‌تر هم خواهد شد.

به لطف اين تکنولوژي‌ها، افراد هيچ‌وقت تا اين حد در دست‌رس نبوده‌اند. و همين در دست‌رس بودن به بازاريابان اجازه مي‌دهد که با استفاده از تبليغات اينترنتي، آوازه‌ي محصول‌شان را به تمام مخاطبان احتمالي در نقاط مختلف جهان برسانند.
برقراري ارتباط مستقيم با مشتري

هر تعاملي که در شبکه‌هاي اجتماعي با مشتري‌هايتان داريد، موقعيتي براي نشان دادن سطح خدمات‌تان به عموم مردم و غني‌سازي روابط‌ شما با مشتريان است. براي مثال، اگر يک مشتري در توييتر از محصول شما شکايت کرده است، مي‌توانيد سريعا با اشاره به کامنت او پيش چشم عموم معذرت‌خواهي کنيد و براي اصلاح ايراد ذکر شده اقدام کنيد يا اگر مشتري از شما تعريف کرده است، مي‌توانيد از او تشکر و محصولات بيشتري به او معرفي کنيد. اگر با مشتريان ارتباط مستقيم برقرار کنيد احساس مي‌کنند به آنها اهميت مي‌دهيد.

شناخت بهتر مشتري

شبکه‌هاي اجتماعي همچنين اين موقعيت را در اختيار شما قرار مي‌دهند که اطلاعات ارزشمندي در زمينه علايق مشتريان و رفتارهاي آنان به‌دست آوريد، مي‌توانيد نظرات کاربران را بخوانيد تا بفهميد مردم دقيقا درباره‌ي کسب‌وکار شما چه فکري مي‌کنند. مي‌توانيد محتوايي را که به اشتراک مي‌گذاريد بر حسب موضوع تقسيم‌بندي کنيد تا ببينيد مخاطب به کدام موضوع علاقه‌ي بيشتري نشان مي‌دهد سپس در آن زمينه محتواي بيشتري توليد کنيد.

اعتبار بخشيدن به برند

مزيت ديگر رسانه هاي اجتماعي در اين است که به برندها اعتبار مي دهند و باعث مي شوند مجموعه بتواند مشتري جذب کند. مشتري هاي اينترنتي، اگر تصميم بگيرند از خدمات يا محصولات کسب و کار يا خرده فروش خاصي استفاده کنند، اما درباره اش چيزي ندانند، معمولا به صفحات رسانه هاي اجتماعي سر مي زنند تا درباره مجموعه اطلاعات پيدا کنند. وبسايت بيشتر کسب و کارهاي خرد، بعد از اينکه به دست طراح سايت آماده شد، به ندرت به روزرساني مي شود، اما صفحات رسانه هاي اجتماعي مرتبا با پست هاي جديد و نظرات کاربران به روزرساني مي شوند. وبسايت ها نشان مي دهند برند هنوز پابرجاست، اما صفحات اجتماعي نشان مي دهند برند هنوز فعال است. به همين شکل، تعداد طرفدارها نشان مي دهد برند چقدر پرطرفدار است و نظرات کاربران در فيسبوک نشان مي دهند مشتري مي تواند به کسب و کار اعتماد کند. تحقيقات موسسه باليهو نشان مي دهند 63%  از مصرف کنندگاني که به دنبال کسب و کارهاي اينترنتي مي گردند، درصورتي که بتوانند اطلاعات موردنظرشان را پيدا کنند، به احتمال زياد از آن مجموعه استفاده مي کنند.