تبلیغات درون اپلیکیشنی یا درون برنامه ای چیست؟

آیا با اپلیکیشن هایی آشنا هستید که هنگام استفاده از آن تبلیغاتی را بر روی صفحه نمایش می دهند. شاید در ابتدا به نظر خوب نباشد. البته که کاربران علاقه ای به مشاهده این تبلیغات در اپلیکیشن خود ندارند. اما چرا تبلیغات درون برنامه ای گذاشته می شود. اکثر اپلیکیشن هایی که خریداری می شود تبلیغات درون برنامه ای ندارند. اما اپلیکیشن هایی که به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می گیرند عموما از این ویژگی استفاده می کنند. 
بر کسی پوشیده نیست که کاربران به اپلیکیشن‌های خود توجه بیشتری می‌کنند تا مرورگر‌های موبایلی. به طور مثال یک کاربر ممکن است وقتی از خواب بیدار می‌شود ابتدا به سراغ اپلیکیشن خبرخوان برود، هم‌زمان با صبحانه کمی بازی کند، در طول روز با واتساپ، فیسبوک، اسنپ‌چت، یا اینستاگرام سرگرم شود، هنگام بیکاری یا پیش از خواب نیز با یوتیوب مشغول شود. تنها دلیل استفاده از مرورگر وب برای بسیاری از کاربران، استفاده از ابزار‌هایی مثل گوگل ترنسلیت یا جستجوی ساعت دقیق یک بازی فوتبال است که البته هر دوی آنها از طریق اپلیکیشن نیز قابل انجام هستند.
اگر بخواهیم دقیق‌تر صحبت کنیم، بر اساس یافته‌های eMarketer، اپلیکیشن‌های موبایلی حدود ۸۶ درصد از کل زمان صرف شده روی دستگاه‌های موبایل را به خود اختصاص می‌دهند. به همین دلیل است که استقبال تبلیغ‌دهندگان از تبلیغات درون اپلیکیشنی در مقایسه با موبایل وب تا این حد بالاتر است.
اطلاعاتی که با بررسی رفتار کاربران در اپلیکیشن‌ها جمع‌آوری می‌شود، داده‌های ارزشمندی است که بر اساس آن می‌توان برای هر تبلیغ بهترین مخاطب را انتخاب کرد و تبلیغی کاملاً مرتبط به او نمایش داد. این مرتبط بودن تبلیغ باعث می‌شود، که کاربر تجربه خوبی از دیدن تبلیغات داشته باشد و نه‌تنها احساس بدی نداشته باشد بلکه به تبلیغات توجه کند و conversion اتفاق بیفتد. همچنین در تبلیغات درون اپلیکیشنی تبلیغ دهندگان می‌توانند بر اساس لوکیشن و مکان کاربران تبلیغات را نمایش دهند.

با انواع تبلیغات درون اپلیکیشنی آشنا شوید

تبلیغات ویدئویی موبایلی: 

تبلیغات ویدئویی موبایلی یکی از استراتژی‌های موفق در تبلیغات موبایلی است که مخاطب را کاملاً جذب می‌کند. با تبلیغات ویدئویی با یک ویدئوی خلاقانه و مناسب، محصول و برند شما به‌خوبی به کاربر معرفی می‌شود و مخاطب پیام شما را از تبلیغات دریافت می‌کند.

تبلیغات ویدئویی بینابینی:

تبلیغات ویدئویی بینابینی تبلیغاتی است به‌صورت تمام صفحه در اپلیکیشن مابین break های طبیعی در سناریو استفاده از اپلیکیشن به وجود می‌آید. مثلاً پس از اتمام بازی یا طی شدن یک مرحله از بازی به‌صورت خودکار نمایش داده می‌شود. این نوع تبلیغات برای تبلیغ دهندگان ازاین‌جهت که توجه مخاطب را در حین استفاده از اپلیکیشن با تبلیغات تمام صفحه جلب می‌کند، محبوب است.

تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای:

اپلیکیشن‌های بازی می‌توانند در سناریو چیده شده برای بازی، تبلیغات ویدئویی جایزه‌ای را به‌صورت یکپارچه لحاظ کنند که به کاربر اجازه می‌دهد درازای دیدن یک تبلیغ ویدئویی جایزه‌ای معادل رد کردن یک مرحله از بازی یا کسب امتیاز خاصی در بازی کسب کنند. تبلیغات جایزه‌ای یک روش مؤثر برای ناشران تبلیغات است تا بتوانند کلیک‌های بیشتر و ارتباط مؤثرتری با کاربر برقرار کنند. چون این تبلیغات به مخاطبینی نمایش داده می‌شود که خودشان تمایل دارند و دیدن ویدئو را انتخاب کرده‌اند. (اصطلاحاً به آن opt-in گفته می‌شود) معمولاً نرخ مشاهده بالایی دارد و با توجه مخاطب همراه است.

تبلیغات پیش‌نمایشی:

اپلیکیشن‌هایی که محتوای ویدئویی دارند می‌توانند قبل از شروع ویدئوی خود چند ثانیه تبلیغ ویدئویی قرار دهند، از این دسته تبلیغات استفاده می‌کنند. ازآنجایی‌که تماشای ویدئو در بین کاربران هرروز در حال افزایش است، این نوع تبلیغات هرروز محبوب‌تر و پراستفاده‌تر می‌شود و راه‌حل مؤثری برای جلب‌توجه مخاطبین به تبلیغات است.

تبلیغات بنری:

برای تبلیغات در حجم بیشتر و هزینه کمتر در کمپین‌های تبلیغات درون برنامه‌ای، تبلیغات بنری بسیار مناسب است.