استفاده از پوش نوتیفیکشن ها برای تبلیغات اینترنتی

پوش نوتیفیکیشن پیامی است که بر روی صفحه نمایش موبایل یا دسکتاپ کاربران ظاهر می‌شود. افرادی که این پیام را دریافت می‌کنند،‌ کاربران وب‌سایت‌ها یا اپلیکیشن‌هایی هستند که دریافت پوش نوتیفیکشن را قبول کرده‌اند.

شما با ارسال تبلیغات پوش نوتیفیکیشن در یک لحظه، پیام خود را به میلیون‌ها کاربر می‌رسانید و آن‌ها را به صورت هدفمند به وب‌سایت یا اپلیکیشن خود هدایت می‌کنید.
پوش نوتیفیکیشن که پیش از این تنها به عنوان یک کانال ارسال محتوا توسط برند‌های بزرگ جهانی مورد استفاده قرار می‌گرفت، در حال حاضر به یکی از اثرگذار‌ترین شیوه‌های تبلیغات، نگه‌داشت و جلب مشارکت کاربر بدل شده است. اما این شیوه‌ی تعامل ناشران اپلیکیشن با کاربر، صرفاً به ارتباط و جلب مشارکت ختم نمی‌شود؛ بلکه پوش نوتیفیکیشن را در زمره‌ی یکی از منحصر به فرد‌ترین کانال‌های تبلیغات و بازاریابی نیز قرار می‌دهد.
ناشران اپلیکیشن‌ها با استفاده‌ی تجاری از این امکان می‌توانند هم به عنوان یک جایگاه تبلیغاتی از پوش نوتیفیکیشن درآمد کسب کنند و هم کاربران حرفه‌ای تر خود را در ازای دریافت مبلغی، به استفاده از نسخه‌ی بدون تبلیغ اپلیکیشن سوق دهند.
با این حساب، کسب‌و‌کار‌ها می‌توانند پوش نوتیفیکیشن را نیز به عنوان یکی از کانال‌های اثربخش تبلیغات در استراتژی بازاریابی محصول یا خدمات خود بگنجانند. اما برای استفاده‌ی درست از این ابزار ابتدا باید دید کاملی نسبت به آن پیدا کرد و آن را به خوبی شناخت. استفاده‌ی نادرست از این ابزار مفید می‌تواند به ریزش کاربر یا پدید آمدن احساس منفی نسبت به موضوع آگهی پوش نوتیفیکیشن منجر شود.

کاربرد های تبلیغات پوش نوتیفیکیشن

  • ارتقای محصولات یا پیشنهادات برای افزایش فروش
  • بهبود تجربه مشتری
  • تبدیل کاربران اپ ناشناخته به مشتریان شناخته شده
  • ارسال به لحظه ی فاکتورهای معاملاتی
  • انتقال کاربران به کانال های بازاریابی دیگر مانند شبکه های اجتماعی

محتوای تبلیغ پوش نوتیفیکیشن

در پوش نوتیفیکیشن می توان از ترکیب متن و تصویر استفاده نمود و هر جای آن قابلیت کلیک و ورود به لینک مورد نظر را دارد. می توان از یک آیکن با طول و عرض یکسان + تیتر + متن کوتاه و بلند و یک بنر افقی استفاده نمود. مانند هر نوع تبلیغ دیگری، جهت جلب توجه کاربران می بایست محتوای تبلیغاتی جذابی تهیه نمود تا نرخ کلیک بر روی نوتیفیکیشن را بالا برد.

1. تیتر تبلیغ: مهم ترین پیام تبلیغاتی شما باید در تیتر نوتیفیکیشن قرار بگیرد، چراکه اولین خطی است که بصورت درشت در تبلیغ نمایش داده شده و کاربر آنرا می خواند.
2. آیکن: این تصویر می بایست بصورت مربع و یا دایره بوده و بصورت کوچک در سمت چپ یا راست نوتیفیکیشن قرار می گیرد.
3. متن کوتاه و بلند: متن کوتاه و بلند در اصل توضیحات تبلیغ شما هستند که در زیر تیتر نمایش داده می شوند. در صورتیکه در قسمت نوتیفیکیشنهای دستگاه کاربر فضایی برای نمایش باشد، متن بلند نمایش داده شده و در غیر اینصورت متن کوتاه نمایش داده می شود.
4. بنر تبلیغاتی افقی: این بنر جایگزین متن بلند (متن کامل) خواهد شد، لذا حتما بنر تبلیغاتی جذاب با نوشتار مناسب و خوانا تهیه کنید.

نوتیفیکیشن تبلیغاتی برای چه کسب و کار هایی پیشنهاد می شود؟

اغلب کسب و کار های کوچک و بزرگ ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی را جزئی از برنامه بازاریابی خود قرار داده اند، همانطور که میدانید ارسال پوش نوتیفیکیشن تبلیغاتی یکی از موثر ترین روش های تبلیغاتی در دنیای مجازی و اینترنتی می باشد اما اغلب کسب و کار ها تردید دارند که این روش را در برنامه بازاریابی خود قرار بدهند، در پاسخ به این افراد باید گفت به طور کلی ارسال پوش نوتیفیکیشن یکی از موثر ترین روش های بازاریابی است و این روش برای اغلب کسب و کار ها کارساز می باشد و باعث درآمد سازی می شود، و فرقی ندارد که شما در چه صنفی از کسب و کار فعالیت می کنید و این تنها بستگی به خود شما دارد که چه میزان سرمایه گزاری برای ارسال نوتیفیکیشن تبلیغاتی در نظر گرفته باشید.

لازم به ذکر است که امروزه تبلیغات آنلاین بروش نوتیفیکیشن در بین صاحبان کسب و کار، مدیران و کار آفرینان و همچنین وبمستران بسیار محبوب شده و از روش های ارسال رقیب همانند پاپ آپ پیشی گرفته و همواره بهترین بوده و در حال فراگیر شدن نیز می باشد. با اینکه از لحاظ قیمتی کمی تفاوت با دیگر روش ها دارد اما می توان گفت به صرفه است و می توان در این روش بازگشت پول + سود یک روزه را تجربه کرد. روشی موفق و کم یاب با بازدهی بسیار بالا.
 

بازدهی تبلیغات نوتیفیکیشن

این نوع تبلیغات هم مانند هر نوع تبلیغ دیگری، به جذابیت محتوای تبلیغ، محصول و خدمت و نیاز کاربر و هدفمندی کاربران بستگی خواهد داشت. لذا لازمه این نوع تبلیغ، برنامه ریزی صحیح و تهیه محتوای تبلیغاتی جذاب می باشد. گاها برخی از مدیران کسب و کار، از این نوع تبلیغات جهت افزایش ممبر یا فالوور می خواهند استفاده کنند که باید گفت این روش بیشتر جهت دیده شدن است و کاربر با اختیار خود و در صورت نیاز به محصول و خدمت شما اقدام به فالو کردن پیج و ... می کند و این روش تبلیغات ترفند جذب ممبر و فالوور نیست و صرفا یک رسانه تبلیغاتی جهت معرفی محصولات و خدمات شما و ارجاع به پایگاه تبلیغاتی شما می باشد.

معایب تبلیغات از طریق پوش نوتیفیکیشن ها 

  • شاید بتوان محدودیت کاراکتر را بارز‌ترین عیب تبلیغات پوش نوتیفیکیشن دانست. این پیام مستقیماً به کاربران ارسال می‌شود، با این حال اگر به شکلی تهاجمی یا در زمان نامناسب به کار گرفته شود حتی می‌تواند نتیجه‌ی معکوس داشته باشد.
  • ویبره‌ی مداوم تلفن همراه کاربر در اثر پوش نوتیفیکیشن‌های متعدد از سوی یک اپلیکیشن، هر کاربری را دل‌زده می‌کند و اگر کاربری پوش نوتیفیکیشن اپلیکیشنی را ببندد، احتمال آنکه دوباره آن را باز کند بسیار کم است.
  • در نتیجه می‌توان گفت با وجود اثربخشی فوق‌العاده و مزایای منحصر به فرد پوش نوتیفیکیشن برای اهداف مختلف، استفاده‌ی مکرر و نابجا از این ابزار حتی می‌تواند به پاک کردن اپ از سوی کاربر و از دست رفتن او برای همیشه منجر شود.
  • تبلیغات درون اپلیکیشنی برای کسانی که می‌خواهند در عین اجتناب از معایب یاد شده، از مزایای این شکل تبلیغ یا مشابه آن بهره‌مند شوند گزینه‌ی مناسبی محسوب می‌شود.
 
پوش نوتیفیکیشن ابزاری است که با تکیه بر آن می‌توانید از رشد پایدار و سریع کسب‌وکار خود مطمئن باشید. با استفاده درست از این ابزار، شانس شما برای دیده شدن توسط مخاطبان و تصاحب بیشتر بازار افزایش پیدا خواهد کرد؛ پس حتما آن را در استراتژی بازاریابی خود ‌بگنجانید.