سئو داخلی (On-Page SEO) چیست

On-Page SEO که به سئو پایه هم مشهور است شامل موارد مختلفی مثل محتوا، کدنویسی، پیاده سازی فنی، ساختار و نمای سایت می‌شود. مدیران وب سایت باید تمام تلاش خود را بکار ببرند که نتایج کار طراحی سایت و تولید محتوا برای موتورهای جستجو بهینه سازی شود. این فرآیند همان سئو داخلی است. سئو داخلی به دو بخش سئو تکنیکال (ساختاری) و سئو محتوا تقسیم می‌شود. فرآیندهای آن تنها روی رتبه گرفتن تمرکز ندارند بلکه به بازاریابی اینترنتی موفق هم منجر می شود. 

 

نقش سئو داخلی در بهینه سازی چیست؟

تا زمانی‌که داخل سایت وضعیت مناسبی نداشته باشد نمی‌توان انتظار داشت سئو خارجی نتیجه بخش باشد. بنابراین بهینه سازی سایت باید از داخل سایت شروع شود، پس از اینکه وضعیت داخل سایت به وضعیت مناسبی رسید نوبت به سئو خارجی می‌رسد. زمانی که کارشناسان وب24 به بررسی سایت‌های مشتریان می‌پردازند، مشاهده می‌کنند اغلب سایت‌ها حتی سایت‌های بزرگ و مشهور کشور در بخش داخلی خطاهای بسیاری دارند که پیش از هر اقدامی باید این مشکلات اصلاح شود و پس از آن به سراغ سایر تکنیک‌های سئو برویم. اهمیت این موضوع از آنجا آشکار می‌شود که تا مشکلات داخلی سئو برطرف نشود کلیه اقدامات خارجی بی اثر و یا اگر نخواهیم اغراق کنیم کم اثر خواهد بود. 

سئو داخلی شامل چه چیزهایی است؟

سئو تکنیکال 

مشکل ساختاری یا تکنیکال مسیر حرکت کاربر در سایت را مختل کرده و به سردرگمی او می‌انجامد. دور از انتظار نیست که چنین کاربری سایت را ترک کند و از خرید منصرف شود. در سئو تکنیکال تلاش می‌شود اشتباهات برنامه نویسی برطرف شود تا کاربر به راحتی بتواند به آنچه نیاز دارد دسترسی داشته باشد.

سئو محتوایی

ورود بازاریابان و نویسندگان حرفه ای به حوزه سئو، تولید محتوای تخصصی را وارد عرصه جدیدی کرد. به این ترتیب الگوریتم‌های گوگل متحول شدند و ارزش محتوا و بهینه سازی نوشتار چند برابر شد. در این زمان بود که بسیاری از تکنیک‌های سئوی کلاه سیاه از میان رفت. 

مهم ترین پارامترهای سئو داخلی در حوزه تکنیکال کدام است؟

در اجرای استراتژی لازم است یک سری از پارامترهای تکنیکال را مد نظر قرار بدهیم. در زیر به برخی از مهم‌ترین این پارامترها اشاره می‌کنیم:

  • استفاده متناسب و هوشمندانه از متاتگ‌ها
  • تعیین درست عناوین صفحات و بر اساس اصول سئو
  • انتخاب ساختار مناسب برای لینک‌ها
  • استفاده از قالب‌های رسپانسیو
  • توجه به سرعت لود صفحات سایت
  • ثبت نقشه سایت در گوگل
  • توجه به لینک‌های داخلی صفحات