انواع تبلیغات اینترنتی در فضای مجازی

تبلیغات اینترنتی چیست؟

به تمامی تبلیغاتی که در فضای اینترنت و وب انجام میشود تبلیغات اینترنتی میگویند
توسعه بازاریابی اینترنتی باعث افزایش روش‌های تبلیغات اینترنتی شده است. در واقع، امروزه انواع مختلفی از تبلیغات اینترنتی وجود دارد و شما نیز می‌توانید در استراتژی دیجیتال مارکتینگ خود، از ترکیبی از آنها استفاده کنید. هر یک از روش‌های تبلیغات اینترنتی برای اهداف خاصی کارآمدتر هستند.
یکی از سوالات رایج مدیران کسب و کارهای اینترنتی، معرفی انواع تبلیغات در فضای مجازی است. با توجه به گستردگی بازاریابی اینترنتی و ابزارهای دیجیتال مارکتینگ، تاثیر تبلیغات در فضای مجازی چشم‌گیر شده است. اما هزینه تبلیغات در فضای مجازی مسئله مهم در بازاریابی است. بنابراین سوال اصلی این است که با چه روشی و با کمترین هزینه می توانیم بیش ترین میزان فروش را داشته باشیم؟آیا  استفاده از خدمات تبلیغات مجازی وب‌سایت‌ها مقرون به صرفه می‌باشد ؟

تبلیغات اینترنتی موجی که باید با آن همراه بود

فراموش نکنیم که جهان به سمتی پیش می‌رود که تمام مشاغل را در پوسته فناوری‌های نوین ادغام می‌کند و ماهیت جدیدی از آن‌ها می‌سازد. ممکن است خیلی شگفت انگیز به نظر نیاید که بازارها به شکل فزاینده‌ای، با پیشرفت فناوری به سمت دیجیتال شدن بروند. مزیت‌های تبلیغات آنلاین هر روز گسترده‌تر می‌شود. مصرف کنندگان بیشتری اقدام به تحقیق و خرید محصولات به صورت آنلاین می‌کنند. طبق تحقیقات مجله فوربز، 82 درصد مصرف کنندگان از تحقیقات آنلاین استفاده می‌کنند
پس بهتر است، برای عقب نماندن از این قافله، کسب و کار خودتان را به روش‌های نوین به روزرسانی و تبلیغ کنید تا مخاطبان همیشگی و قدرتمندی را بدست آورید.

انواع روش‌های نوین تبلیغات اینترنتی

 تبلیغات بنری

در این روش یک بنر تبلیغاتی از آگهی دهنده در وب سایتی نشان داده می شوند. این روش می تواند تاثیر زیادی در بازگشت مخاطبین داشته باشد
به ‏عبارتی بازدیدکنندگان از وب‏سایت، می‏توانند روی هر کدام از بنرهای تبلیغاتی که توجه‏شان را جلب کرده باشد کلیک کنند تا اطلاعات بیشتری درباره ‏ی آن بدست بیاورند. 
 این بنرها باید دارای متن و عکس های جذابی باشند تا مخاطب را ترغیب به کلیک بر روی بنر و بازدید از سایت شما کند در واقع یکی از روش های مفید و موثر تبلیغات آنلاین، تبلیغات بنری در فضای مجازی است.

 تبلیغات کلیکی ( Pay Per Click) 

شرکت هایی وجود دارند که شما با جستجو در گوگل میتوانید آنها را بیابید، روش کار با این شرکت ها به صورتی هست که ، تبلیغات شما را به صورت کلیکی در فضای اینترنت به مخاطب معرفی میکنند و بابت هر کلیک و مخاطبی که وارد سایت شما میشود، مبلغی میگیرند که خیلی به پیشرفت سایت شما کمک میکند. این سایتها دارای اعضایی هستند که در قبال دریافت مبلغی از سایت شما بازدید میکنند

تبلیغات همسان کلیکی (Native): 

تبلیغات نیتیو، نوعی تبلیغات غیر متداول اینترنتی است که با فرمت های دیگری مانند تبلیغات بنری و متنی فرق دارد. تبلیغات نیتیو، تلاش می کند که نظر کاربران را با توجه به مشکلاتشان جلب کند. برای کسب درامد از تبلیغات نیتیو، راه های زیادی وجود دارد، که می تواند ساده ترین راه آن را ایجاد و مدیریت یک وبلاگ دانست.
هر چیزی که می تواند برای کاربران مفید و جالب باشد، روی وبلاگتان قرار دهید، سپس با مهارت های سئو، ایمیل مارکتینگ و پرورش لید، آنچه را که می خواهید به مشتریان بالقوه ارائه دهید را در محتواهایتان بگنجانید. این نوع تبلیغات بسیار هوشمندانه است چرا که نه تنها به صورت ناخواسته برای کاربر نمایش داده نمی شود بلکه هر فرد تبلیغی را مشاهده می کند که برایش ارزشمند است.

 رپورتاژ آگهی (Reportage):

این نوع از انواع تبلیغات در فضای مجازی درواقع مقاله‌ای است که به صورت یک مطلب علمی در یک سایت مرتب منتشر می‌شود. در این از تبلیغ‌ها با اینکه هدف متن تبلیغ یک کسب و کار است ولی کاربر متوجه تبلیغ بودن آن نمی‌شود.
در فضای وب و در برخی وب‌سایت‌های خبری و مجلات اینترنتی نیز از چنین شیوه‌ای برای تبلیغات استفاده می‌شود. گزارش‌ها و خبرهای تبلیغ‌کننده‌ی برخی شرکت‌ها و سازمان‌ها در قالب «گزارش-آگهی‌ها» و «خبر-آگهی‌ها» در برخی وب‌سایت‌ها منتشر می‌شود. این مطالب باید از سوی وب‌سایت نمایش‏ دهنده، از طریق عناوین یا علامت‌های خاص از مطالبی که توسط تحریریه تهیه می‌شوند جدا شده تا به ‌اعتماد مخاطبان لطمه‌ای وارد نشود.

ایمیل مارکتینگ

یکی از بهترین راه‌های تبلیغات در بازاریابی اینترنتی ، ایمیل مارکتینگ است. در این روش، شما در واقع پیام تبلیغاتی خود را ارسال می‌کنید. تاثیر تبلیغات در فضای مجازی از طریق ایمیل مارکتینگ بر هیچ بازاریاب اینترنتی چشم پوشیده نیست.
بالغ بر ۵۴ درصد افراد، تمایل به کسب و کارهایی دارند که به آن ها ایمیل می زنند. حدود ۷۱ درصد از این افراد مدعی هستند که اسم شرکت‌هایی که برای آن‌ها به صورت مستمر ایمیل می فرستند، در هنگام خرید کردن به صورت ناخودآگاه در ذهن‌شان یاد آوری می‌شود.
 
این اعداد به خوبی نشان‌دهنده مؤثر بودن روش ایمیل مارکتینگ است. به همین دلیل اهمیت آن را در آموزش بازاریابی اینترنتی دو چندان می‌کند.

تبلیغات شبکه‌های اجتماعی

تبلیغ در شبکه‌های اجتماعی به صورت گسترده از فیس بوک شروع شد.در حال حاضر اینستاگرام و تلگرام پیشتازه شبکه‌های اجتماعی در استفاده توسط کاربران ایرانی هستند. شما می‌توانید تاثیر تبلیغات در فضای مجازی را در این شبکه‌ها ببینید
این نوع تبلیغات شبکه اجتماعی مربوط (فیس بوک، اینستاگرام و … ) با استفاده از اطلاعاتی که کاربر به شبکه اجتماعی که عضو آن است می‌دهد؛ از جمله سن، جنسیت، محل زندگی و محل تحصیل و حتی صفحه هایی که دنبال می‌کند می‌تواند از جمله روش‌های تبلیغاتی با دقت بسیار بالا باشد.

تبلیغات موتور جستجو (SEM)

در مقابل SEO که به صورت بدون هزینه و بر مبنای بهینه سازی محتوای سایت صورت می گیرد؛ SEM قرار دارد که به صورت پرداختی است.
 
به عنوان مثال در سیستم موتور جستجو گوگل (تبلیغاتی که تحت عنوان Adwords شناخته می شوند) لینک وب سایت ها در معرض نمایش قرار داده می شوند و در ازای هر کلیک هزینه مشخصی از حساب وب سایت کم می شود.

 تبلیغات فیکس – چسبنده – گربه ماهی (cat fish)

نوعی آگهی تبلیغاتی با قدرت برند سازی و اثر گذاری بالا می باشد که در بالا یا پایین پنجره مرورگر ظاهر می شود و تا زمانی که کاربر با کلیک برروی دکمه close (بستن)، آن را ببندد روی صفحه باقی می ماند.
تبلیغات فیکس باعث ارتقای رتبه در گوگل، جمع‌آوری لید یا سرنخ باکیفیت، افزایش فروش و بازگرداندن مشتری‌ها یا لیدهای ازدست‌رفته با ارائه پیشنهادات جذاب نیز میشود.

تبلیغات پاپ.آپ (Pop-up Ads)

صفحات ناخواسته‌ای که در هنگام باز کردن یک صفحه‌ی وب همراه آن باز شده و آگهی نمایش می‌دهند تبلیغات «پاپ.آپ» هستند. این صفحات معمولا در اندازه‌ای کوچک‌تر از صفحه‌ی استاندارد مرورگرهای اینترنتی هستند و با لود شدن صفحه‌ی اصلی، آنها نیز به‌طور اتوماتیک باز می‌شوند. این نوع تبلیغات از آنجایی که به‌صورت پیش‌بینی‌نشده همراه با برخی صفحات باز می‌شوند اغلب حالتی آزاردهنده دارند

تبلیغات محتوایی

محتوا می تواند تاثیر بسیار زیادی در جذب مخاطب داشته باشد در واقع بازاریابی محتوا مجموعه ای از محتوا هستند که می توانند متن، تصویر ، ویدیو و … باشند ، فرقی ندارد شما یک سایت فروشگاهی، شرکتی ، آموزشی و … داشته باشید در نهایت برای جذب مخاطب باید محتوایی اصولی و جذاب داشته باشند . این نکته را در نظر بگیرید که مهمترین بخش یک سایت محتوا آن است که هر چه مفید و بهتر باشد موجب ماندگاری مخاطبین و جذب کاربران بیشتر به سایت شما می شود. سایت پنتازوم با تولید محتوا و برنامه ریزی سایت موفقیت را برای کسب و کارهای کوچک و حرفه ای شما تضمین می نماید.

سئو و بهینه سازی موتورهای جستجو

سئو یکی دیگر از روش های مهم تبلیغات آنلاین است و به مجموعه ای از روش ها گفته می شود که برای بهینه سازی موتورهای جستجو به کار برده می شود، در واقع وقتی در طراحی و تولید محتوا یک سایت نکات سئو به درستی انجام شده باشد ، در هنگام سرچ کردن محصولات و خدمات ، سایت شما در صفحات اول گوگل به نمایش در می آید در نتیجه این عامل موجب بازدید بیشتر و جذب مخاطب و مشتری به سایت تان می شود.

تبلیغات ویدیویی

ویدئوهای تبلیغاتی گاهی در بالا یا کنار صفحات وب همچون بنر های تبلیغاتی نمایش داده می شوند. همچنین ممکن است ویدئو بخشی از یک بنر پیشرفته ی فلش باشد.روش دیگر نمایش آنها در جماعت های محتوایی و وب سایت های به اشتراک گذاری ویدئو مانند یوتوب است. در این حالت آگهی ویدئویی در مدت زمانی کوتاه در ابتدا، انتها یا میانه ی ویدئوی مورد نظر شما نمایش داده می شود.